Cum se scrie corect un articol SEO și de ce trebuie lăsat pe mâna profesioniștilor?

Dacă vrei să își construiești un site vizibil în mediul online, aflat printre primele poziții în căutările pe Google ale utilizatorilor sau ai deja un astfel de site și vrei să te menții în competiția acerbă de vizualizări pe Internet, este imposibil să nu fi auzit deja de SEO, un instrument de optimizare complex, cu multiple posibilități de folosire. Să faci optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization (SEO) este o sarcină care implică deopotrivă abilități de a fenta algoritmii de vizibilitate ai Google, pentru a nu fi depistat și penalizat cu pierderea în anonimat, și capacitatea de a crea conținut de calitate, valoros, publicat pe site-uri credibile, care trimit către site-ul afacerii tale.

Sunt multe aspecte de care trebuie să țină cont writerii atunci când redactează un articol SEO în ansamblul unei strategii de optimizare. Pe unele dintre ele le poți afla citind acest articol, altele depind strict de client și de site-ul pe care va fi publicat articolul tău SEO. Ele vor fi dezbătute și personalizate atunci când vei contacta echipa Conținut Media pentru colaborare și vom stabili obiectivele vizate de campania ta de marketing online.

Între timp îți poți face o idee despre ce presupune scrierea unui articol SEO bun și plasarea lui la locul și momentul potrivit, pentru a-ți aduce maximum de beneficii pentru vizibilitatea site-ului tău.

Articolul SEO, ambalajul potrivit pentru link-building

Articolul SEO este un produs de native advertising sau publicitate nativă, care, spre deosebire de traditional advertising sau publicitatea tradițională, are șanse mai mari de a reduce rezistența la receptarea mesajelor pe care compania ta vrea să le transmită către publicul țintă. Articolul SEO este publicat pe o platformă externă diferită de site-ul companiei și trebuie să îmbrace forma potrivită conținutului editorial al site-ului pe care se publică, pentru a nu face notă discordantă și a nu fi depistat de Google ca spam sau ca mesaj plătit. Advertorialul este conținutul scris care se încadrează perfect în această definiție.

Se spune că haina face pe om. Ca writeri cu experiență, noi putem spune că forma pe care o îmbracă articolul SEO face ca acesta să își atingă scopul, acela de a duce la creșterea vizibilității site-ului propriu al companiei, cu ajutorul unor platforme de încredere, bine cotate de Google atât ca domain rating, cât și ca site rating. În interiorul articolului SEO se plasează un link către homepage-ul site-ului tău sau către una dintre paginile acestuia. Autoritatea site-ului de publicare a advertorialului tău se va transfera și asupra site-ului companiei tale. Procesul este cunoscut în marketingul online ca DoFollow.

Atunci când apelezi la serviciile noastre, îți vom recomanda site-urile DoFollow, cu niveluri scăzute de spam și ratinguri mari, pe care să îți publicăm advertorialele pentru cele mai bune rezultate în SERP (Search Engine Results Page – prezența paginilor în rezultatele motoarelor de căutare) și pentru a-ți crește autoritatea site-ului.

Atenție! O dezvoltare durabilă în online implică și eforturi de a pune la dispoziția utilizatorilor conținut util și o structură intuitivă a site-ului propriu (SEO on-page), altfel eforturile de SEO off-page vor constitui doar forme fără fond, care vor atrage mai devreme sau mai târziu sancțiuni de la Google. Solicită ajutor specializat dacă ai lacune de conținut și probleme în funcționarea site-ului!

Reguli esențiale în redactarea unui articol SEO

Așa cum spuneam la începutul acestui articol, în campaniile SEO este nevoie de abilități de a fenta inteligența artificială a Google, algoritmii de vizibilitate, pe de o parte, și, pe de altă parte, de a crea conținut bun, informativ, care sună firesc și care se integrează în același timp în limite și reguli stricte. Iată de ce redactarea unui astfel de text nu este la îndemâna oricui și, cu cât writerul este mai experimentat și mai creativ, cu atât produsul de native advertising va fi mai bun, adică mai eficient pentru obiectivele de marketing și optimizare SEO. Iată câteva aspecte de care echipa Conținut Media ține cont la redactarea unui articol SEO.

1. Unde publici articolul SEO?

În funcție de persoanele cărora vrei să te adresezi cu afacerea ta, de publicul tău țintă, îți recomandăm cele mai bune platforme de publicare. Conținut Media are contract cu parteneri de încredere prin care asigurăm publicarea pe sute de site-uri de al căror prestigiu și autoritate te poți folosi în campania de link-building către site-ul tău. Încerci să captezi atenția unor categorii largi de utilizatori de Internet din care ți-ai putea recruta clienții sau consumatorii? Publicăm pe a1.ro, pe protv.ro, pe stirileprotv.ro, pe adevarul.ro sau pe www.mediafax.ro. Ai nevoie de un public specializat pentru design interior ori pentru diy? Îți recomandăm povesteacasei.ro.

Alegerea site-ului potrivit va influența și modul de redactare a articolului SEO. Într-un fel scriem pentru știri, în alt fel pentru o publicație de mondenități și diferit pentru publicații financiare sau pentru jurnale online de sport. Chiar dacă avem acces la publicarea contra-cost a articolului, conținutul trebuie să se încadreze firesc în politica editorială a site-ului.

2. Ce cuvinte cheie inserezi?

Activitatea preliminară de research este esențială în ceea ce privește obținerea unui articol SEO bun. Cuvintele cheie sunt alese dintre căutările cele mai frecvente ale utilizatorilor de Internet în domeniul în care activează firma ta. În jurul acestora se construiesc textele, se aleg subiectele și se inserează ancorele, cuvintele pe care se atașează link-ul către pagina din site-ul afacerii tale, pe care dorești să ajungă utilizatorul. Pentru a întări ideea articolului și a facilita recunoașterea cuvântului cheie în motoarele de căutare, acesta se poate folosi de mai multe ori în text, în diferite variante sau ca atare, în titlu, în lead, într-un intertitlu etc. Exagerările și repetițiile nefirești pot fi penalizate de Google.

3. Cum introduci cuvintele cheie?

Una dintre cele mai mari provocări ale unui writer profesionist aflat la început de carieră este introducerea firească a cuvintelor cheie. Uneori cuvintele cheie reprezintă formulări ciudate, fără prepoziții sau cu alăturări de termeni care, aparent, pentru un necunoscător al unui domeniu tehnic, nu au nicio legătură unul cu altul. Cuvintele cheie sunt rezultatul celor mai frecvente căutări pe un anumit subiect, de către utilizatori grăbiți, uneori cu un nivel de pregătire submediocru.

Ne adresăm însă unei inteligențe artificiale care alcătuiește algoritmii de vizibilitate. Dacă pe oamenii îi putem corecta, motoarele de căutare rețin variantele cel mai des folosite, chiar dacă nu sunt cele mai corecte sau cele mai expresive sintagme. Cu acestea suntem nevoiți să lucrăm, să le integrăm cât mai firesc în text, iar articolul să își păstreze cursivitatea și logica. Experiența de peste 10 ani a echipei Conținut Media este, cu siguranță, un atu în ceea ce privește inserarea optimă a cuvintelor cheie și a ancorelor în text.

4. Cum alegi subiecte incitante?

În redactarea unui articol SEO facem publicitate nativă, texte scrise astfel încât să se integreze elegant în conținutul editorial al site-ului pe care va fi publicat. Alegerea unui subiect bun trebuie să țină cont de interesele potențialilor cititori și ale publicului țintă al companiei pentru care scriem conținut SEO. Un titlu incitant, captivant va crește șansele receptării mesajului din articol și ale accesării link-ului de pe ancoră. Subiectul trebuie ales astfel încât să fie informativ, educativ sau util, fie că lansează un trend, prezintă o statistică, utilitatea unui produs sau modul de folosință pentru realizarea unui proiect casnic etc.

Tot cuvintele cheie ne pot ghida aici. De asemenea, cele mai frecvente întrebări ale utilizatorilor, adresate pe site-uri, pe forumuri, pe rețele sociale sau pe platforme online ale companiilor concurente pot constitui subiecte asupra cărora publicul va zăbovi cu interes.

5. Cum selectezi ancora potrivită?

Există mai multe tipuri de ancore care se pot folosi în redactarea unui articol SEO și practica demonstrează că cel mai bine este să le alternezi. Deși este o sarcină destul de rigidă, scrierea de texte SEO implică o doză considerabilă de creativitate, pentru a pune în mișcare magia cuvintelor și rotițele SERP.

Se poate folosi firesc un naked link, o ancoră cu link inserat pe cuvântul respectiv, care va duce direct către site-ul companiei tale.

Apoi, poți împușca doi iepuri dintr-un foc și să folosești numele brandului ca ancoră și să adaugi link pe brand, care va duce către site.

O combinație cu rezultate bune este cuvânt cheie + nume brand. Link-ul către homepage sau una dintre paginile site-ului se inserează pe toată această construcție.

Pentru o strategie punct ochit-punct lovit, atunci când vrei să obții în primul rând o poziționare optimă în SERP, se recomandă ancora de tip cuvânt cheie exact match, prin care linkul se inserează doar pe cel mai important cuvânt cheie pentru afacerea ta, exact în forma identificată ca preferată în căutări.

Ancorele generaliste sunt cel mai ușor de gestionat, însă ele pot declanșa o anumită reticență din partea cititorului articolului. Formulări de genul citește aici, click aici, detalii aici etc. trebuie inserate cu grijă și cu moderație.

Cum se calculează prețul publicării unui articol SEO?

Optimizarea plătită a site-urilor este o găselniță în marketingul online și o practică generalizată, pe care Google nu o permite, însă nici nu o penalizează în măsura în care nu devine evidentă. Site-urile și platformele mari care se respectă, care și-au câștigat prestigiul și autoritatea în preferințele utilizatorilor de Internet au și tarife pe măsură. Însă acest lucru este justificat oarecum de faptul că atunci când se face legătura prin link cu site-ul companiei tale, din interiorul unui articol SEO, se transferă site-ului tău autoritate și i se pun la dispoziție pârghii de a crește eficient ca număr de vizualizări și ca plasare în primele pagini ale motoarelor de căutare.

Cu cât site-ul de publicare este mai valoros și mai bine cotat pe Google, cu un nivel cât mai scăzut de spam și cu indicatorul de autoritate DoFollow, cu atât prețul va fi mai ridicat, dat și efectele publicării pentru compania ta vor fi mai semnificative. Conținut Media are acces la publicare atât la vârfurile de lance în domeniu, cât și la site-uri decente și bine cotate, cu prețuri accesibile. Vom stabili împreună care este cea mai bună soluție pentru afacerea ta.

Odată ce ai dobândit acces la publicare, ne asigurăm că vei beneficia de conținut de calitate, de articole SEO redactate cu experiență, pe subiecte incitante, într-un stil cursiv, logic și de o exprimare naturală, prin care să îmbrăcăm elegant cuvintele cheie și ancorele pe care le plasezi, astfel încât obiectivele tale de marketing să fie atinse cu eficiență.

Gabriela Grigore,

Senior Writer Conținut Media

Share