Ghid pentru TikTok Ads în 2023

Cum a ajuns TikTok unul dintre cele mai utile instrumente de marketing în 2023?

Evoluția aplicației TikTok s-a dovedit a fi una de-a dreptul impresionantă, în contextul actual în care utilizatorii au acces la un număr generos de platforme online. Ceea ce deosebește TikTok-ul de alte aplicații similare este accentul pus pe crearea și promovarea conținutului în format video de câteva secunde. Bineînțeles, videoclipurile nu sunt o noutate pe internet, însă maniera în care sunt livrate și algoritmul utilizat pentru a targeta interesele unei persoane introduse de TikTok reprezintă principalele motive care au dus la creșterea în popularitate a aplicației.

Conform unui studiu publicat și actualizat în prima jumătate a anului 2023, se poate observa o creștere semnificativă a timpului petrecut de o persoană pe TikTok[1]. Mai exact, în anul 2019 era vorba de aproximativ 27.4 minute pe zi, pentru ca mai apoi să crească la 52 de minute în 2020. Până la finalul anului 2023, se presupune că valoarea o să ajungă la 55.8 minute.

După ce au observat în timp real succesul pe care l-a avut TikTok, platforme precum Facebook, Instagram și Youtube au început și ele să promoveze conținutul video de scurtă durată către audiențele lor. Orice business are oportunitatea de a folosi mai multe canale de comunicare pentru a-și promova produsele și serviciile, astfel încât să ajungă la un număr cât mai mare de utilizatori, indiferent de preferințele pe care aceștia le au în materie de platforme online.

De ce să-ți promovezi afacerea prin TikTok Ads?

Audiență tânără. Utilizatorii aplicației TikTok aparțin în cea mai mare parte Generației Z, născută în intervalul cuprins între anii 1996 și 2010. Vorbim de tineri și adolescenți care petrec ore bune pe rețelele de socializare, în mod deosebit pe cele în care predomină conținutul de tip video. Dacă produsele sau serviciile pe care le oferi se adresează categoriei de vârstă menționată mai sus, atunci reclamele TikTok nu trebuie să lipsească din strategia ta de promovare!

Interacțiune directă. Platforma îți oferă posibilitatea de a comunica în mod direct cu potențiali clienți prin intermediul comentariilor, ceea ce contribuie la construirea și consolidarea relațiilor. Loialitatea clienților poate fi câștigată printr-o interacțiune pozitivă și autentică. În plus, feedback-ul pe care îl primești de la aceștia te poate ajuta să-ți îmbunătățești serviciile.

Potențial viral. Există mai multe exemple de conținut care a devenit viral, datorită creativității oamenilor din spatele postărilor. Chiar dacă marketingul viral este un domeniu imprevizibil, prin implementarea strategiilor potrivite, o persoană poate ajunge cu un pas mai aproape de idealul pe care și-l dorește. O singură postare virală are potențialul de a schimba traiectoria unei afaceri!

Colaborarea cu influenceri. Utilizatorii care au reușit să-și creeze o audiență loială în spațiul online te pot ajuta să-ți promovezi produsele și serviciile la un număr cât mai mare de oameni. Bugetul variază în funcție de numărul de urmăritori de care dispun aceștia. Secretul este să alegi persoanele potrivite pentru domeniul tău: un influencer cunoscut pentru că se filmează gătind nu este neapărat persoana de care ai nevoie pentru a face reclamă unor produse de înfrumusețare, însă prin colaborarea cu un make-up artist, mesajul tău va ajunge la o audiență interesată.

Targetare avansată. TikTok îți permite să selectezi publicul în funcție de criterii demografice, cum ar fi vârsta, genul și locația geografică. Poți, de asemenea, să targetezi oamenii în funcție de interesele și comportamentele lor, indiferent că este vorba de pasionați de călătorii, de muzică sau de jocuri pe calculator. Aici are un rol important Pixelul TikTok, despre care vom vorbi imediat.

TikTok Pixel – ce este, cum se implementează și în ce fel te poate ajuta

TikTok Pixel sau Pixelul TikTok este un tool prin intermediul căruia utilizatorii pot măsura și optimiza performanța campaniilor de publicitate. Pixelul vine sub forma unei linii de cod, pe care oamenii o pot introduce pe site-ul afacerii lor, în scopul de a colecta informații relevante. Pentru a vedea toate aceste statistici, TikTok recomandă utilizarea unui alt instrument numit Pixel Helper.

Primul pas în implementarea Pixelului TikTok este crearea acestuia, care se face prin doar câteva click-uri: TikTok Ads Manager – Tools – Events – Web Events – Create Pixel. Ideal este ca denumirea lui să fie una care reflectă scopul în care urmează să fie folosit.După finalizarea procesului urmează introducerea

 

Pixelului în structura site-ului pe care intenționezi să îl monitorizezi. Acest lucru se poate realiza manual, caz în care linia de cod este plasată imediat deasupra la <head> sau prin intermediul unei platforme partenere.

Există diverse extensii și plugin-uri care te pot ajuta să vezi dacă Pixelul a fost instalat corect, așa că nu ezita să le folosești! Dacă ai optat pentru un plugin, ai grijă ca acesta să nu afecteze în mod negativ viteza site-ului. Odată ce Pixelul este instalat vei putea configura tot felul de evenimente.

 

 

 

Începe cu o campanie de test!

Modul ideal prin care poți învăța cum funcționează platforma și ce trebuie să faci pentru a obține cele mai bune rezultate este printr-o campanie de test. Instrumentele pe care aplicația ți le pune la dispoziție pot părea destul de copleșitoare la prima vedere, dar nu trebuie să-ți fie teamă.

 

Alege zona geografică relevantă pentru afacerea ta, un budget modest și asigură-te că ora setată pentru începutul campaniei este 00:00. Nu te gândi la această oră ca la un standard în industrie, ci mai degrabă, ca la o modalitate de a vedea care este momentul prielnic pentru a da startul unei campanii în situația ta. În funcție de feedback-ul primit, următoarea campanie organizată de tine  poate să înceapă tot la miezul nopții sau la o oră complet diferită.

Nu există o formulă secretă care va aduce automat clienți unei afaceri, indiferent de domeniul de activitate în care se regăsește aceasta. În schimb, fiecare business trebuie să vină cu propria sa rețetă. Prin analiza rezultatelor obținute în urma a câteva campanii, o persoană își poate da seama unde se pot face ajustări pentru a maximiza interacțiunea cu utilizatorii.

Stabilește-ți obiectivele în funcție de particularitățile afacerii tale

 

Setarea obiectivelor pentru o campanie de TikTok Ads este un pas crucial în planificarea și implementarea unei campanii de succes. În scopul de a avea parte de cele mai bune rezultate, mulți specialiști din domeniu pun în practică planul SMART – specific, measurable, achievable, relevant și time bound. Acest lucru înseamnă că obiectivele trebuie să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și să se încadreze într-un anumit interval de timp.

Dacă îți dorești să-ți crești vizibilitatea în mediul online, obiectivul Community Interaction te poate ajuta cel mai bine în acest sens. În schimb, dacă ai o aplicație pe care intenționezi să o promovezi prin intermediul unei reclame, App promotion este varianta mult mai potrivită. Prin selectarea campaniei de promovare a aplicației, poți alege între a-i determina pe utilizatori să-și instaleze pe telefon aplicația respectivă sau să efectueze o anumită acțiune.

 

Setarea obiectivelor 1 (mod simplificat)

Setarea obiectivelor 2 (mod personalizat)

Audiență custom sau lookalike – care este mai potrivită pentru tine?

 

Există două tipuri de audiență pe care le poți crea prin TikTok: custom (personalizată) sau lookalike (similară). Decizia depinde de obiectivele tale. În multe cazuri, o strategie eficientă poate implica utilizarea ambelor tipuri de audiență.

Vei găsi sfaturi utile și în articolul nostru despre cum setezi corect audiența în campaniile de promovare pe Facebook, pe care îl poți găsi aici.

Localizare locală sau globală?

Nu contează cât de bună este reclama ta dacă oamenii nu înțeleg mesajul pe care încerci să îl transmiți, iar aici intră în joc localizarea. Ea nu se referă doar la traducerea textului, ci și la adaptarea lui, în funcție de particularitățile audienței pe care intenționezi să o targetezi.

Traducerea conținutului din limba română în limba engleză, fără a modifica sensul propozițiilor și implementând cuvinte cheie potrivite poate fi destul de dificilă. Doar pentru că un cuvânt cheie are un volum ridicat de căutări într-o limbă, nu înseamnă automat ca același lucru se aplică și echivalentului său dintr-o altă limbă. Tocmai de aceea, strategia necesară pentru a atrage atenția unui public global este una complexă, în care mult mai mulți factori trebuie luați în considerare.

 

Care este suma pe care trebuie să o investești în TikTok Ads?

Utilizatorii TikTok au libertatea de a alege suma pe care urmează să o investească în reclame, în funcție de dimensiunea afacerii lor. Mai exact, poți da startul unei campanii de o zi chiar și cu 5 lei. Bineînțeles, la unele campanii există o valoare minimă a bugetului care trebuie respectată, iar în cazul campaniei Reach este vorba de 50 de lei pe zi.

Cheia succesului este perseverența!

 

Indiferent că ai organizat o campanie care ți-a adus rezultatele mult dorite sau dacă audiența la care mesajul tău a ajuns nu este cea pe care o aveai în minte, nu trebuie să te oprești! Învață din campaniile precedente pentru a determina setările cele mai potrivite pentru următoarele reclame.

Cum arată viitorul pentru TikTok Ads?

La momentul actual, TikTok testează introducerea unui abonament care le permite utilizatorilor să oprească reclamele din aplicație. În astfel de condiții, crearea unor reclame de calitate, care să-i determine pe oameni să afle mai multe despre tine și afacerea ta este mai relevantă ca oricând. Nu-ți fie teamă să încerci ceva cu totul diferit! Platforma se află într-un proces de continuă schimbare, așa că pentru a avea succes, important este să fii mereu la curent cu noutățile din domeniu.

[1] https://dataprot.net/statistics/average-time-spent-on-tiktok/

– Bianca, Writer

Share