Românii cumpără din ce în ce mai mult produse și servicii de pe internet, iar specialiștii spun că sunt semne că în aproximativ 10 ani se va dubla valoarea pieței. Tot mai multe produse vor apărea în oferta magazinelor online, iar concurența va fi și mai mare pe piață.
Dacă deții un magazin online ești, așadar, „pe val”, având șanse să reușești, dar și să eșuezi. Fără o strategie de marketing care să te ajute să te impui pe piață, nu vei face față în lupta cu concurența. O soluție foarte bună pentru afacerea ta este content writing-ul, iar prin acest articol mi-am propus să-ți arăt de ce.
Sectorul e-commerce românesc, o piață care ajunge la maturitate
Comerțul online din România a atins, la sfârșitul anului 2022, pragul de 6,3 miliarde de euro, o valoare ușor mai mare față de 2021 (6,2 miliarde de euro), potrivit GpeC. Timp de un deceniu, sectorul e-commerce a înregistrat creșteri spectaculoase, iar specialiștii în domeniu spun că piața dă semne acum că se îndreaptă spre maturitate, urmând o perioadă de consolidare, pentru a ține pasul cu schimbările comportamentului de consum al românilor.
Potrivit Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), 66% din persoanele care utilizează internetul au plasat minim o comandă online în 2022, remarcându-se o creștere cu 22,8% în rândul persoanelor din mediul rural, peste creșterea de 10% ce a fost înregistrată în rândul clienților de la oraș.
Așadar, profilul clientului se schimbă în permanență, iar magazinele online trebuie să se adapteze pentru a rezista pe piață. A dispune de o ofertă de produse de bună calitate poate să nu fie suficient pentru a-i cuceri pe potențialii clienți. Este nevoie de o strategie solidă, din care trebuie să facă parte promovarea online și implicit content writing-ul.
Ce beneficii aduce o strategie de content writing pentru un magazin online
Investind în content marketing vei putea oferi persoanelor interesate de produsele și serviciile tale conținut valoros și relevant, care aduce numeroase beneficii în orice afacere:
Creșterea vizibilității magazinului online pe piață
Echipa noastră de writeri profesioniști te poate ajuta să te prezinți impecabil în online și să-ți sporești vizibilitatea. Avem experiență relevantă în redactarea articolelor optimizate pentru motoarele de căutare (SEO), iar afacerea ta poate ajunge cât mai în față atunci când potențialii clienți caută pe internet produsele și serviciile pe care le oferi. Astfel, tot mai multe persoane vor afla despre existența magazinului tău, vor fi interesate să-ți cunoască produsele, iar tu vei atrage trafic organic pe site și clienți noi.
Construirea încrederii în brand
Conținutul informativ, bine structurat, atractiv, ușor de parcurs îi convinge pe oameni să aibă încredere în afacerea ta. Faptul că le oferi informații utile despre produsele și serviciile tale, dar și explicații, analize și tendințe din domeniul tău de activitate le arată că îți pasă de nevoile lor și că ești acolo pentru ei, consolidându-ți încrederea în brand.
O relație pe termen lung cu clienții tăi
Content writing-ul îți oferă șansa de a crea o relație pe termen lung cu clienții tăi. Nu este suficient să atragi un client care să plaseze o comandă în magazinul tău online. Acesta trebuie convins să rămână alături de tine, iar, pe lângă produsele și serviciile de calitate, trebuie să-i oferi conținut captivant și relevant, care să-l ajute în viața de zi cu zi.
Te diferențiezi de celelalte magazine
Ai văzut deja că este multă concurență pe piața magazinelor online din România. Acest lucru poate fi în avantajul tău, determinându-te să devii mai bun și să te plasezi deasupra competitorilor. Prin content writing vei reuși, pentru că le vei oferi oamenilor conținut original, care atrage și reține atenția utilizatorilor de internet. Articolele de blog, spre exemplu, pot avea acest impact asupra clienților tăi, educându-i în legătură cu produsele și cu industria, prin îndrumări, explicații și prin prezentarea beneficiilor. Astfel, experiența de cumpărare va fi plăcută și memorabilă, ceea ce nu e o veste bună pentru concurenții tăi.
Cum te poate ajuta Conținut Media să atragi și să menții clienții
Echipa noastră îți poate oferi mai multe tipuri de conținut. Poți afla despre ele în secțiunea de Servicii.
Mă voi referi acum strict la ce poate funcționa în cazul unui magazin online. Așadar, iată cum te putem ajuta să te evidențiezi pe internet:
- Descrieri de produse și servicii
Descrierile nu trebuie să fie doar informative, ci și captivante. Detaliile tehnice ale unui produs nu spun nimic pentru mulți dintre potențialii cumpărători, de aceea este nevoie de descrieri explicative, ușor de înțeles, care prezintă caracteristicile, dar și beneficiile produselor.
- Articole de blog
Orice magazin online trebuie să aibă o secțiune de blog, în care clienții să găsească articole relevante pentru ei. Subiectele abordate pot fi legate de industrie, dar pot fi și sfaturi utile pentru cumpărători, ghiduri de cumpărare și tutoriale.
- Recenzii și testimoniale
Recenziile clienților mulțumiți și testimonialele ajută la construirea încrederii în brand și în produsele și serviciile pe care acesta le oferă. Ele pot fi integrate în pagina principală a magazinului online sau în pagina de produs.
- Conținut pentru social media
Conținut Media te poate ajuta să te promovezi și pe social media, prin texte atractive, informative și educative și prin promovarea ofertelor și a promoțiilor într-un mod captivant.
- Advertoriale
Advertorialele sunt texte prin care sunt prezentate într-o lumină favorabilă aspectele pe care le consideri relevante pentru afacerea ta. Obții două mari avantaje optând pentru advertoriale: reclama propriu-zisă și obținerea unor backlink-uri pentru business-ul tău, crescând astfel traficul pe site și implicit vânzările.
- Comunicate de presă
Comunicatele de presă reprezintă un instrument eficient de promovare pentru magazinele online. Poți opta pentru o astfel de metodă pentru a anunța anumite evenimente, campanii, lansări de produse, dar și pentru a-ți prezenta oferta de produse și servicii.
Suntem aici pentru tine, indiferent de sectorul în care activează magazinul tău online. Pregătirea și experiența noastră în redactarea textelor de promovare te vor ajuta să le oferi clienților tăi conținut de calitate, captivant și relevant, prin care să creezi o relație pe termen lung cu ei.
Raluca,
content writer & team leader
Conținut Media