Cum profiți de puterea cuvintelor într-o lume digitală? Serviciile de copywriting sunt răspunsul!

Suntem înconjurați de reclame și conținut la tot pasul – lucru firesc în era digitală, unde ne trebuie doar câteva secunde să căutăm informația sau serviciul de care avem nevoie folosind propriul smartphone. Totuși, cât de relevantă e calitatea conținutului?

Când vine vorba despre contractarea unui serviciu sau despre achiziția unui produs, companiile trebuie să depună efort pentru a convinge de calitatea pe care o oferă. Consumatorii nu se mai mulțumesc cu 2-3 fotografii de înaltă calitate și o descriere succintă, fiind tot mai atenți la bunurile în care investesc. Astfel, conținutul poate să facă diferența între branduri și succesul lor.

Deci, în calitate de brand cu o identitate bine definită, cum îți asiguri o legătură strânsă cu publicul țintă și reușita în cadrul campaniilor de promovare? În primul rând, stabilește ce mesaj vrei să transmiți audienței tale. De restul ne ocupăm noi, copywriterii.

Ce face un copywriter?

Deseori, se face confuzie între copywriter și content writer. Deși activitatea celor doi este similară și scopul este de a livra conținut, există o diferență destul de clară între cele două profesii. Content writer-ul te ajută să livrezi publicului tău conținut educațional și să atingi mult doritul brand awareness. Ai nevoie de articole de blog care să ofere cititorilor informații noi sau care să le răspundă la diverse probleme? Atunci ai nevoie de un content writer. Vrei descrieri convingătoare pentru produsul/serviciul tău și text creativ pentru campanii de publicitate? În cazul acesta, poți să apelezi la un copywriter. Ai nevoie de ambii profesioniști? Vești bune – la agenția noastră găsești atât copywriteri, cât și content writeri cu experiență.

Copywriter-ul este cel care te ajută cu texte publicitare menite să convingă. Asta se traduce în conținut pentru campanii publicitare, sloganuri, conținut pentru landing page-uri etc. Copywriterul scrie textele care îi incurajează pe cititori să acționeze. De câte ori ai intrat pe o pagină web și ai văzut o fereastră pop-up cu reclame, oferte sau invitații către înscrierea la newsletter sau obținerea unei reduceri? În spatele textului respectiv se află, cel mai probabil, un copywriter. Hai să vedem pentru ce mai scrie un copywriter:

  • Campanii de e-mail marketing (să facem un exercițiu: deschide-ți email-ul și verifică secțiunea de Oferte. Acolo vei găsi o mulțime de mesaje de la brandurile cu care ai interacționat în trecut sau față de care ai manifestat un interes. Multe dintre mesaje îți sunt chiar utile, pentru că te informează cu privire la anumite reduceri sau lansări de produse care te-ar putea interesa. Aici, rolul copywriterului este să se rezume la câteva fraze convingătoare prin care să atragă o rată mare de click-uri și implicit, să genereze conversii);
  • Sloganuri;
  • Panouri publicitare;
  • Broșuri;
  • Reclame pe social media;
  • Pagini de vânzare;
  • Scenarii pentru spot-uri publicitare;
  • Descrieri și prezentări de produse.

Copywriterii dețin un bagaj multidisciplinar de cunoștințe, iar abilitățile lor constau într-un mix de scriere creativă, strategii de marketing, exprimare naturală în limba engleză și adaptabilitate la orice tip de public.

De ce să lași conținutul publicitar în sarcina unui copywriter?

Poate că te întrebi de ce să lucrezi cu un copywriter când îți poți scrie propriile texte publicitare. La prima vedere, munca unui copywriter pare ușoară, dar îți garantăm că există situații în care acesta petrece ore, dacă nu zile întregi pentru a cerceta întregul proces de marketing al companiei care i-a solicitat serviciile, pentru ca în final să transforme un mesaj (destul de banal în unele cazuri) în conținut persuasiv, care invită publicul țintă să întreprindă pe loc o acțiune.

Iată cum contribuie un copywriter la succesul brandului tău și de ce este un personaj-cheie în strategia ta de marketing:

1. Copywriterul îți înțelege publicul țintă

Un copywriter bun nu începe să scrie imediat după ce a primit brief-ul de la client. Prima etapă este documentarea. Aici e nevoie de o comunicare eficientă între client și copywriter, pentru ca acesta din urmă să înțeleagă pe deplin cui se adresează brandul pentru care va scrie. Etapa de documentare este poate cea mai interesantă, deoarece copywriterul adună informațiile de care are nevoie din mai multe surse, acestea fiind esențiale în crearea unei strategii ulterioare privind textele pe care le va crea.

Ca să convingi un potențial client sau colaborator să te aleagă, va trebui să îi formezi o bună primă impresie. Cum faci asta? Arătându-i că îi înțelegi nevoile și că produsul/serviciul tău se pretează acestora. Comunicarea de calitate este cheia succesului în marketingul digital, iar întregul proces începe prin a înțelege ce caută clientul și cum îi poți rezolva problema. Copywriterul are capacitatea de a se pune în locul publicului țintă. Deci, poate să îl înțeleagă cu adevărat și să empatizeze cu el;

2. Copywriterul te ajută să fii autentic în fața competiției

Probabil și tu ești plictisit/ă de reclamele care abordează același tipar, același ton și aceeași strategie de a atrage publicul. Alege să te diferențiezi de competiție și să colaborezi cu un copywriter bun, care își dorește la fel de mult ca tine să reușești. Combinând transparența, sinceritatea și creativitatea, un copywriter reușește să îți ofere conținut adaptat la contextul cultural și la specificul publicului țintă.

De-a lungul anilor de activitate, agenția noastră a colaborat cu branduri din diferite industrii. Acest lucru ne-a ajutat să înțelegem cât de important este tonul adresării și cât de specifice pot fi nevoile oamenilor sau afacerilor. De asemenea, am înțeles cât de important este să te diferențiezi de competitori prin conținut. Exprimările clișeice și conținutul deloc personalizat trebuie evitate cu orice preț dacă vrei să rămâi in mintea consumatorului, să îl faci curios și să pui bazele unei relații cu acesta. Vorbim despre relația brand-consumator, pentru care trebuie să lucrezi constant. Noi te ajutăm să transmiți un mesaj clar, să te conectezi la un nivel profund cu audiența și să îți fidelizezi publicul;

3. Copywriterul îți livrează conținut unic și actualizat

Dacă vrei să investești într-o campanie de publicitate, cel mai probabil o să ai nevoie și de un copywriter. El se va ocupa de texte și va aduce conținut fresh, fiind la curent cu tehnici noi de copywriting și cu tendințele din mediul online. Același conținut pe care l-ai folosit și anul trecut nu va mai funcționa, pentru că interesele consumatorilor se schimbă permanent și trebuie să ții pasul. Chiar dacă textul publicitar are dimensiuni mult mai mici decât un articol de blog sau un articol informativ, trebuie să fie bine scris, util și de actualitate.

Sunt multe de spus despre avantajele pe care le are colaborarea cu un copywriter bun. Aici am punctat doar câteva dintre aspectele pe care le considerăm esențiale, iar pe restul le poți descoperi apelând la serviciile noastre! 😊

 

Mădălina, Writer 

Conținut Media 

Share