La câteva săptămâni distanță de noul an şi având în vedere multitudinea inovațiilor și actualizărilor care vor continua să remodeleze modul în care interacționăm cu toții, ne preocupăm de schimbările în abordarea marketingului digital în 2024.
Pentru articolele de blog pe care le vom scrie în perioada următoare vom avea ca subiecte predicţii pentru cele mai importante platforme de Social Media. Începem cu Facebook pentru că rămâne cea mai populară reţea socială în ceea ce priveşte utilizarea. Ce ne va oferi Facebook în 2024?
Mai multe instrumente și recomandări AI
Nu va fi o surpriză că Facebook va continua să integreze mai multă inteligenţă artificială şi că va face mai multe recomandări AI. În fond, anul ăsta, prin implementarea recomandărilor bazate pe AI, Facebook a determinat ca utilizatorii să petreacă mai mult timp în aplicaţie, cu toate că nu mulţi fac efectiv actualizări originale.
Mai mult video
Inserarea mai multor clipuri Reels în fluxurile utilizatorilor s-a dovedit o mişcare bună, motiv pentru care acestea vor continua să domine feed-urile utilizatorilor. Să ne concentrăm pe crearea de conţinut atractiv, ne va crestele şansele ca acesta să ajungă la mai mulţi utilizatori, chiar dacă nu sunt urmăritori.
Inspirată de TikTok, Meta a revizuit modul în care oferă conținut utilizatorilor săi. S-a trecut de la limitarea afișării conținutului la paginile și persoanele pe care utilizatorii le urmăresc explicit, la furnizarea unei game mult mai largi de conținut bazat pe recomandări personalizate. În plus, inteligența artificială (AI) dezvoltată de Meta pentru a face aceste recomandări a devenit tot mai precisă în a anticipa interesele probabile ale utilizatorilor.
Accent mai mare pe divertisment
Merită remarcat, de asemenea, că reach-ul postărilor cu link-uri a continuat să scadă în acest an, deoarece Meta continuă să se îndepărteze de conținutul de știri și să se orienteze mai mult către divertisment. De fapt, aceasta este o tendinţă pe platformele sociale. Prin urmare, urmărirea directă a paginilor și a profilurilor a devenit mai puțin relevantă, în timp ce angajamentul generat prin fiecare postare individuală devine tot mai important.
Mai multe funcții de inteligență artificială generativă
Am observat deja inițiativele inițiale ale Meta, cum ar fi folosirea inteligenței artificiale pentru generarea de conținut pentru postări și pentru crearea de autocolante. Putem să presupunem că Meta va continua să exploreze integrarea experiențelor bazate pe inteligența artificială în cadrul platformei Facebook, inclusiv folosirea de sugestii pentru postări, crearea de chestionare generate de AI pentru a stimula implicarea utilizatorilor și dezvoltarea unor instrumente pentru producerea de conținut video, printre altele.
Mai multe interacţiuni cu avatarurilor Meta
Meta manifestă un interes pronunțat pentru încurajarea utilizatorilor să interacționeze sub forma avatarurilor lor 3D în aplicațiile sale, văzute ca un mijloc de conectare cu conceptul de metavers, unde, în final (cel puțin teoretic), ne vom implica cu toții sub forma acestor replici digitale ale noastre.
Argumentul în spatele acestei abordări este solid și se bazează pe creșterea numărului semnificativ de utilizatori tineri care deja adoptă identități digitale în lumile de jocuri. Dat fiind că acest tip de interacțiune a devenit atât de comun și natural pentru noua generație, Meta pare să facă un pas logic în direcția integrării unui număr mai mare de opțiuni de avatar în aplicațiile sale.
Deși Meta lucrează la dezvoltarea de modele de avatar cu un aspect mai realist, acestea rămân încă inaccesibile publicului larg, datorită cerințelor avansate de scanare 3D necesare. Din acest motiv, este de așteptat ca Meta să introducă mai multe modalități de interacțiune cu avatarurile pe platforma Facebook. Acestea ar putea include noi opțiuni pentru postări animate, noi tipuri de autocolante și o atenție sporită asupra utilizării reprezentării 3D ca identitate online.
De asemenea, este probabil ca Meta să exploreze integrarea utilizatorilor în interacțiuni avatar/realitate virtuală (VR) mai profunde, prin intermediul platformelor Facebook și Instagram.
Mai multe instrumente de mesagerie pentru afaceri
Mesageria a devenit noul canal principal de comunicare socială, mulţi alegând să împărtășească informații în grupuri de mesagerie private şi nu să le facă publice. Ca răspuns la această schimbare, Meta va introduce mai multe opțiuni de publicitate în domeniul mesageriei, pentru a-și menține afacerea publicitară pe un trend ascendent. Acest lucru vine în urma creșterii popularității anunțurilor „Click To Message”, care au devenit o alegere din ce în ce mai importantă pentru mulți utilizatori.
Oricum, pentru a ajunge la clienți, este esențial să luăm în considerare utilizarea mesageriei. Meta va continua să dezvolte noi instrumente de mesagerie de afaceri pentru a valorifica prezența generalizată a WhatsApp pe piețele emergente.
Nu ar trebui să ne așteptăm la o explozie a comerțului prin mesagerie în stilul WeChat, dar vor exista mai multe modalități de a interacționa direct cu mărcile prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Acestea vor include, probabil, viitoare funcții de chatbot AI personalizate, dezvoltate de Meta, permițând mărcilor să creeze proprii roboți AI pentru conversații, utilizând instrumentele puse la dispoziție de Meta.
Sintetizând, pentru 2024 să ne pregătim pentru mai mult de la Facebook, mai multe instrumente și recomandări AI, mai mult video, accent mai mare pe divertisment, mai multe funcții de inteligență artificială generativă, mai multe interacţiuni cu avatarurile Meta, mai multe instrumente de mesagerie pentru afaceri.
– Maria Ene