Advertorialul. Sparge bariera rezistenței la reclame a utilizatorilor de Internet și publică articole care își ating eficient obiectivele!

Pe măsură ce sunt tot mai expuși mesajelor publicitare, a căror frecvență pe Internet a crescut vertiginos în ultimii ani, încărcând site-urile, îngreunând funcționarea lor și întrerupând experiențele online ale utilizatorilor, oamenii devin tot mai reticenți în fața reclamelor. Expunerea involuntară la reclame inoportune echivalează cu administrarea forțată a unui aliment atunci când nu ți-e nici foame, nici poftă. Dacă te-ai confruntat cu ineficiența campaniilor publicitare în raport cu cheltuielile pe care le implică, este timpul să iei în considerare o variantă mult mai elegantă și mai subtilă a publicității: advertorialul.

Text care îmbină informarea cu publicitatea, advertorialul promovează produse și servicii într-o formă de exprimare specifică presei, într-un articol informativ, bine documentat și redactat pe un ton neutru. Spre deosebire de reclamă, advertorialul, dacă este bine scris și plasat pe site-ul potrivit, va fi digerat bine de către utilizatori și, mai mult, va fi și căutat pentru utilitatea informațiilor conținute. O campanie de advertoriale bine plasate în online va asigura o creștere considerabilă a vizibilității brandului, produsului sau serviciului cu care te adresezi potențialilor consumatori și va atrage trafic către site-ul afacerii tale.

Advertorialul, textul de promovare care sparge bariera reticenței cititorului

Așa cum spuneam mai sus, advertorialul este un gen hibrid, care îmbină conținutul publicitar cu forma de articol de presă. Este, dacă vrei, o capcană care sparge bariera reticenței cititorului și îl poate aduce în punctul în care vrea comunicatorul sau autorul mesajului, acela de a fi receptiv și de a afla despre beneficiile unui anumit produs sau serviciu, despre utilizările lui, despre nevoile pe care le poate satisface și despre modul în care ar putea intra în posesia lui.

Cuvântul advertorial este, ca multe dintre denumirile instrumentelor de marketing modern, preluat din limba engleză, din advertising + editorial și înseamnă publicitate sub formă de editorial. Ce este publicitatea nu mai este nevoie să explicăm, este omniprezentă și i-am descifrat din plin intențiile pe propria piele. În ceea ce privește editorialul, s-ar impune anumite precizări, întrucât de înțelegerea conceptului depinde redactarea unui advertorial bun.

Editorialul sau articolul de fond este un gen jurnalistic de opinie care exprimă poziția unei publicații față de un subiect important de actualitate. În engleză este definit la fel, însă vorbitorii folosesc în mod curent sintagma editorial content referindu-se la conținutul care apare în ziare, reviste, pe site-uri de informare și care poate îmbrăca forma unor texte informative sau de opinie, scrise cu scopul de a informa, a educa sau a distra cititorul.

A se reține că editorialul nu încearcă să vândă un produs sau un serviciu. Este ceea ce ar trebui să facă writerul atunci când scrie un advertorial, să îl facă pe cititor să creadă că citește un text informativ sau de opinie care îi folosește, îi îmbogătește cunoștințele, îl învață ceva util sau îl distrează. Conținutul va deveni astfel valid pentru cititor, chiar dacă la finalul lecturii acesta își dă seama că textul promovează un brand, un produs sau un serviciu. Îi va stârni curiozitatea să îl încerce. Își va aduce aminte de informațiile utile din advertorialul citit atunci când vine în contact direct cu produsul sau vede o reclamă. Va accesa link-ul sau va căuta site-ul afacerii. Este cu totul altă reacție decât exasperarea pe care o simte atunci când i întrerupe jocul online sau melodia preferată pe YouTube cu o reclamă și graba cu care închide anunțul, trecând peste mesajul acestuia.

Advertorialul poate îmbrăca mai multe forme de text de presă. Vorbim aici de genuri jurnalistice precum știre, interviu, reportaj, recenzie, poveste sau articol de popularizare a științei sau de explicare a unui subiect tehnic pe înțelesul publicului larg. Forma cea mai potrivită se stabilește în funcție de brand, de ceea ce dorești să promovezi și de specificul canalului sau site-ului pe care va apărea advertorialul. Ceea ce ne duce către următorul aspect important…

Site-ul pe care publici advertorialul influențează credibilitatea mesajului și numărul de vizualizări

Orice afacere competitivă nu poate face abstracție de avantajele pe care le oferă mediul online. Mai mult decât atât, nu te poți menține în preferințele utilizatorilor sau consumatorilor dacă te enclavizezi în site-ul propriu, oricât de bine dezvoltat și pus la punct este acesta. Strategiile de marketing, instrumentele de copywriting presupun plasarea de mesaje externe site-ului, care au rolul de a atrage mai multă vizibilitate brandului, de a crea trenduri favorabile, de a dezvolta credibilitatea site-ului și indexarea acestuia de către motoarele de căutare (SEO) și de a crește numărul de utilizatori de pe site-ul propriu.

Advertorialul este un instrument de marketing care îți poate aduce multe beneficii dacă îl folosești la adevăratul lui potențial. Acest lucru presupune, pe de o parte, o redactare impecabilă, pe care echipa Conținut Media, cu peste 10 ani de experiență în domeniu, ți-o poate asigura. Scriem orice tip de advertoriale, în orice domeniu, nu ne temem de subiecte tehnice și îți oferim texte informative și incitante, prin care mesajul publicitar să fie ambalat abil, astfel încât să fie parcurs cu interes de către destinatari și să își atingă obiectivele.

Al doilea aspect esențial, care aduce un plus de valoare mesajului advertorialului, este publicarea lui. Conținut Media îți oferă acum servicii integrate de scriere și publicare a advertorialelor pe site-urile pe care vrei să îți plasezi mesajul. Printr-un contract cu parteneri de încredere, avem la dispoziție un sistem prin care publicăm și distribuim articolele în mediul online, în mod eficient și sigur, conform unui calendar și unei scheme din planul tău de marketing.

Să zicem că, în prag de iarnă, îți dorești o campanie de advertoriale din care să reiasă beneficiile utilizării diferitelor tipuri de centrale termice, pe gaz, pe peleți, pe lemne, pe curent electric. Scriem texte bine documentate, informative, facem referințe și la studii tehnice, dacă ni se cer, și explicăm, pe înțelesul tuturor persoanelor care își doresc căldură și confort în locuință, care sunt avantajele fiecărui tip de centrală. Este un subiect de mare interes în acea perioadă a anului și articolele își pot găsi un loc binevenit pe un site de știri precum m.ro al cunoscutei agenții Mediafax sau pe Antena1.ro.

Ce beneficii îți aduce publicarea de advertoriale în mediul online?

Un advertorial bine scris, cu un titlu incitant și informativ îl va atrage pe utilizatorul unui site să citească textul și să găsească în el o lectură plăcută și utilă. Însuși David Ogilvy, supranumit „părintele reclamei” și fondator al celebrei agenții Ogilvy & Mather, spunea că advertorialul are de șase ori mai multe șanse de a fi citit decât un mesaj publicitar standard. Plecat dintre noi în anul 1999, magnatul nu asistase încă la ascensiunea marketingului online, ceea ce înseamnă că raportul de forțe între reclamă și advertorial ar înclina azi mult mai pregnant în favoarea textului cu aspect de editorial.

Un al doilea aspect esențial este credibilitatea, mult mai mare a advertorialului față de reclamă, care este primită cu reticență și uneori cu dezgust. O structură clară și logică de idei, o înlănțuire pertinentă de argumente face ca cititorul să fie convins mult mai ușor de veridicitatea și oportunitatea ideilor conținute într-un articol.

Advertorialul este un instrument de creștere a vizibilității brandului, atât din punct de vedere al notorietății, cât și din punct de vedere tehnic, al motoarelor de căutare. Se poate face optimizare SEO prin advertoriale, se pot include cuvinte cheie și backlink-uri, ceea ce duce la creșterea vizibilității în căutări și la creșterea numărului de utilizatori ai site-ului propriu, ceea ce, pentru afaceri, are rezultate durabile pe termen lung.

Puterea advertorialului ca instrument de marketing eficient și bine direcționat depinde de redactarea unui articol de calitate, cu un conținut informativ valoros, util și incitant, dar și de canalul pe care se publică, respectiv site-ul pe care va apărea. Acesta din urmă împrumută din credibilitatea sa și face ca mesajul să fie mai bine receptat, ca provenind de la o sursă de încredere, cu notorietate și un sistem editorial de filtrare a informațiilor pe care utilizatorii nu îl contestă.

Conținut Media îți oferă advertoriale de calitate și oportunitatea de a le spori eficiența și credibilitatea prin publicarea pe cele mai adecvate site-uri, care îți pot pune în valoare conținutul mesajului și te pot ajuta să ajungi la potențialii clienți sau consumatori. Contactează-ne și îți vom alcătui un plan editorial inteligent pentru publicarea de advertoriale, prin care să îți sporești vizibilitatea și credibilitatea în mediul online!

Gabriela Grigore,

Senior Writer Conținut Media

Share