Ce sunt cuvintele cheie și cum te ajută să atragi și să-ți menții audiența online

Majoritatea oamenilor pot descoperi un blog sau un site pe internet prin căutările pe care le efectuează pe Google sau pe alte motoare de căutare. Reflectând la acest aspect, îți poți da seama cât de important este ca site-ul tău sau al afacerii tale să fie optimizat pentru motoarele de căutare, astfel încât să ajungă în rezultatele acestora și să obții mai multă vizibilitate în online.

În acest articol vei afla cât de importante sunt cuvintele cheie în marketingul digital și cum le poți folosi în favoarea ta, pentru un plus de vizibilitate, pentru a atrage trafic organic pe site și a-ți spori vânzările.

Ce sunt cuvintele cheie

Miliarde de utilizatori din întreaga lume folosesc motoarele de căutare în fiecare zi pentru: a afla prognoza vremii, a citi informații despre anumite produse sau servicii, a cumpăra diverse lucruri și în multe alte scopuri.

Ce fac ei, mai exact? Deschid un browser web, ajung la bara de căutare, inserează câteva cuvinte  și apasă „Enter”. Motorul de căutare afișează mai multe pagini cu rezultate (de regulă), iar utilizatorii „răsfoiesc” aceste rezultate și îl aleg pe cel care pare să le ofere răspunsul de care au nevoie.

Sunt mai multe motoare de căutare, dar cel mai popular și mai vizitat dintre ele este Google, care este și cel mai vizitat site web din lume, cu 89,3 miliarde de vizite în fiecare lună. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că acesta domină piața motoarelor de căutare, pe care se mai află și Bing, Yahoo!, YANDEX, Baidu etc.

Cuvintele sau expresiile pe care oamenii le introduc în bara de „search” a motoarelor de căutare se numesc cuvinte cheie.

Unde este recomandat să folosești cuvinte cheie

Ca posesor de site, blog sau magazin online, este esențial să te folosești de puterea cuvintelor cheie în mediul online pentru a atrage vizitatori. Oamenii îți pot găsi mai ușor pagina de internet în acest fel.

Astfel, este esențial să încorporezi aceste cuvinte cheie într-o strategie de conținut, ca motoarele de căutare să clasifice paginile din site, iar utilizatorii să găsească mai ușor și mai rapid acel conținut când îl caută.

Este foarte important să faci o cercetare de cuvinte cheie, pentru a le găsi pe cele mai potrivite referitoare la subiectele de pe site-ul tău și să le utilizezi în cadrul optimizării pentru motoarele de căutare.

Iată unde poți introduce cuvinte cheie pentru a fi mai vizibil și mai relevant în online:

  1. Pentru SEO on site:
  • În titlurile și subtitlurile paginilor: utilizează cuvinte cheie relevante în titlurile și subtitlurile paginilor atât pentru a atrage atenția, cât și pentru a indica subiectul sau conținutul paginii respective;
  • În URL-uri și în structura site-ului – asigură-te că structura site-ului tău este logică și permite o navigare ușoară. Utilizează cuvinte cheie atât în URL, cât și în structura de directoare sau în legăturile interne;
  • În meta-etichete și în meta-descrieri – meta-etichetele sunt mici fragmente de text ce descriu o pagină web. Ele nu apar pe pagină, ci se află în codul HTML al acesteia. Meta-descrierile sunt un rezumat foarte scurt al conținutului paginii, având, între 150 și 160 de caractere. Sunt poziționate sub titlul paginii în rezultatele motoarelor de căutare și joacă un rol important în atragerea utilizatorilor și în creșterea ratei de click (CTR);
  • În conținutul paginilor – este indicat să folosești cuvinte cheie într-un mod natural în: titluri, în paragrafe și în alte elemente care au relevanță pentru subiectul abordat;
  • În articolele de blog – am vorbit aici despre cât de important este un blog în promovarea online. Alege cuvinte cheie relevante pe care să le inserezi în titlul articolului de blog, în intertitluri și în text, pentru ca blogul să-și sporească vizibilitatea în căutările organice;
  • În categorii și tag-uri – când îți organizezi conținutul din site prin tag-uri și categorii, include cuvintele cheie și în acestea, pentru a ajuta utilizatorii să găsească mai ușor conținutul dorit din site;
  • În imagini și etichete – site-ul tău trebuie să aibă imagini, pentru a-l face atractiv și interesant. Este important să incluzi cuvinte cheie și în numele de fișiere sau în descrieri. Făcând acest lucru, ajuți motoarele de căutare să descifreze conținutul imaginilor și să le afișeze în rezultatele căutărilor de imagini.

 

  1. Pentru SEO off-site
  • În articolele link buildingobținerea de backlink-uri de calitate de la site-uri serioase sporește încrederea în site-ul tău. Asigură-te că folosești cuvinte cheie relevante în ancoră, adică în acele cuvinte și expresii care sunt legate de site-ul tău;
  • În guest-blogging – a avea parte de articole informative și valoroase pe blogurile altor site-uri relevante din industrie aduce mari beneficii în SEO off-site. Cuvintele cheie trebuie introduse și în acest caz în conținutul articolului;
  • Comunicate de presă – poți utiliza ca instrument de promovare și comunicatul de presă, mai ales dacă ai de anunțat evenimente sau lansări de produse. Evident, nu uita să inserezi și în acest tip de articole cuvinte cheie!

Tipuri de cuvinte cheie

Sunt două categorii principale de cuvinte cheie:

  • Cuvinte cheie scurte – short keywords – formate din unul sau doi termeni;
  • Cuvinte cheie lungi – long-tail keywords – formate din trei sau mai mulți termeni

Cuvintele cheie din prima categorie se utilizează pentru subiecte mai ample, cum ar fi „articole SEO”, iar cele din cea de-a doua categorie se potrivesc în cazul unor subiecte mai specifice, spre exemplu: „ce să porți la un eveniment black tie”.

Reguli importante în utilizarea cuvintelor cheie

Sunt anumite reguli ce trebuie respectate în folosirea cuvintelor cheie:

  • să fie relevante pentru subiectul și conținutul articolului;
  • să fie distribuite echilibrat pe parcursul articolului;
  • să fie incluse în titlu și în meta-descriere;
  • să fie integrate într-un mod natural, pentru ca textul să aibă un flux coerent și să fie ușor de citit;
  • să fie folosite variații ale cuvintelor cheie, pentru a nu plictisi și a face ca limbajul să fie mai bogat și mai natural;
  • asigură-te că este relevant conținutul articolului pentru cuvintele cheie pe care le folosești.

Articolul SEO – o strategie pe termen lung de menținere a audienței online

După cum ai putut observa până acum în acest articol, cuvintele cheie au un rol important în promovarea online. Dacă sunt bine alese și plasate strategic într-un conținut online, ele cresc șansele ca site-ul respectiv să fie indexat și clasat cât mai sus în rezultatele motorului de căutare.

În plus, prin utilizarea cuvintelor cheie relevante pentru conținutul pe care îl oferi pe internet, vei atrage audiența potrivită. Utilizatorii care caută aceste cuvinte cheie sunt mai predispuși să fie  interesați de subiectul tău, inclusiv pe termen lung.

Este important să reții din acest articol în special că utilizarea cuvintelor cheie trebuie să fie echilibrată și naturală, pentru a le oferi cititorilor un conținut util și valoros. Cu o strategie bună, vei obține beneficii importante în atragerea și menținerea audienței pe care o vizezi. Conținut Media te poate ajuta cu articole optimizate SEO, dar și cu servicii conexe, cum este cel de publicare articole pe site-uri relevante din România.

Contactează-ne chiar acum pentru atrage publicul potrivit și a-ți consolida poziția în căutările online!

Raluca,

content writer & team leader

Conținut Media

 

 

 

Share