În 2023, companiile nu se mai întreabă DACĂ este necesar un blog în strategia lor de marketing. În 2023, companiile caută soluții despre CUM să se folosească de acest instrument cât mai mult în favoarea lor. Dacă blogul nu ar fi esențial pentru afaceri, nici noi nu am mai scrie acum un astfel de articol pe blogul Conținut Media.
Te invităm să descoperi avantajele blogging-ului într-o epocă digitală, tehnologizată și în care concurența în afaceri este mai mare ca oricând.
Scurtă istorie a blogului
Primul blog a fost creat în anul 1994, de către studentul Justin Hall, pe site-ul Links.net, conform HubSpot. În blog, Hall trecea în revistă exemple HTML pe care le identifica pe diverse site-uri.
Termenul de „weblog” a apărut însă trei ani mai târziu, mai exact în decembrie 1997. Jorn Barger, fondatorul site-ului „Robot Wisdom” a folosit noțiunea de „weblog” pentru a descrie un jurnal al activității sale în mediul online. Termenul „weblog” a fost scurtat la „blog” în 1999, iar platformele de blogging au început să apară rând pe rând: Open Diary, Blogger, LiveJournal, Xanga, iar după 2000 – TypePad și WordPress.
În anii 2000, blogurile au început să fie din ce în ce mai populare, iar bloggerii au venit cu diverse stiluri de conținut. Unii au folosit blogul pentru a împărtăși opiniile, ideile, sfaturile și cunoștințele în diverse domenii. Presa, oamenii politici și companiile au remarcat importanța unui blog și au început să se folosească de acest instrument pentru a se promova și a atrage cititori sau clienți.
În prezent, blogul este parte integrantă a strategiei de conținut și de marketing în companii, dovedind că, odată cu trecerea timpului, nu și-a pierdut din importanță, ci, din contră, s-a adaptat și a venit cu noi îmbunătățiri și oportunități.
Beneficiile blogului în marketing și afaceri
În afaceri, blogul este utilizat pentru a obține mai multă vizibilitate. Afacerile pot folosi blogul pentru a arăta competitorilor și clienților că sunt pe piață și că prezintă încredere.
După aproape 30 de ani de istorie a blogging-ului, unii oameni se pot întreba dacă acest instrument mai este actual și relevant în promovarea online. Răspunsul este cât se poate de clar: faptul că blogul s-a adaptat, s-a îmbunătățit și și-a păstrat utilitatea dovedește că nu a fost un simplu trend, ci că este un canal de comunicare și de promovare durabil și eficient în afaceri și marketing.
Iată care sunt motivele pentru care blogul este relevant și în 2023:
SEO și trafic organic
Un blog continuă să fie relevant pentru SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare. De fiecare dată când postezi pe blog, articolul respectiv reprezintă încă o pagină indexată pe site-ul companiei, adică o oportunitate în plus de a apărea în rezultatele motoarelor de căutare și de a obține trafic organic. A crea conținut pe blog nu face altceva decât să informeze motoarele de căutare că site-ul companiei este actualizat constant și că se impune să fie verificat frecvent pentru a fi la curent cu noutățile.
Conversia vizitatorilor în potențiali clienți
A atrage vizitatori pe site este o bună oportunitate pentru afaceri de a genera potențiali clienți. Un îndemn la acțiune, cunoscut în marketing drept CTA (Call To Action), te ajută să direcționezi oamenii pe site după cum dorești, pentru a-i menține implicați sau interesați și pentru a-i ghida către cumpărarea produselor și serviciilor. Un CTA atent formulat și bine plasat în articolul de blog are un rol important în conversii și în creșterea afacerii.
Blogul este vocea companiei
Un blog este un canal excelent pentru a crea o personalitate afacerii. Prin blog poți împărtăși opinii, poți oferi sfaturi și îți poți educa audiența în legătură cu un anumit subiect. Articolele de blog devin astfel vocea companiei și permit o conectare autentică, în care primești feedback de la cititori și le oferi siguranța că ești acolo pentru ei.
Transmiterea noutăților companiei
Un alt avantaj oferit de bloguri pentru companii este că le oferă ocazia de a împărtăși noutățile în timp real. Pe lângă articolele de informare și de educare a cititorilor, pot fi postate pe blogul afacerii și articole de tip știre, care anunță evenimente importante pentru companie: lansarea unui produs sau a unui serviciu, organizarea unui târg, inaugurarea unui punct de lucru, oferte și promoții.
Distribuirea conținutului pe rețelele sociale
Blogging-ul te ajută să te faci cunoscut și pe rețelele sociale sau să-ți menții prezența pe aceste canale. După ce ai creat un articol nou, îl poți împărtăși pe Facebook, LinkedIn, Twitter sau Pinterest pentru a ajunge la un public care ar putea să nu știe despre afacerea ta. În egală măsură, articolul de blog te va ajuta să consolidezi încrederea publicului și imaginea brandului.
Rezultate pe termen lung
În momentul în care blogul este indexat în motoarele de căutare, el rămâne acolo, astfel că va genera trafic pe termen lung. Chiar dacă este tentant să obții instantaneu vizualizări și potențiali clienți, gândește-te cât de avantajos este pentru afacerea ta ca o postare de blog să-i aducă în mod constant vizualizări și clienți pe o perioadă de săptămâni, luni și chiar ani. Din acest motiv, este necesar să abordezi subiecte atemporale, care sunt de interes oricând pentru publicul tău.
Cum trebuie scris un articol de blog pentru a captiva
Acum știi cât de important este blogul pentru afacerea ta: aduce trafic, potențiali clienți, îți construiește autoritatea pe piață și o relație solidă cu publicul. Dar te-ai gândit cum să scrii un articol de blog în acord cu specificul companiei, în funcție de nevoile și așteptările publicului țintă?
În acest caz, ai două soluții: fie apelezi la writeri profesioniști, fie asiguri tu însuți conținutul. Îți vom explica, pe scurt, de ce este mai bine să externalizezi conținutul și să lași profesioniștii să se ocupe de redactarea articolelor pentru blogul afacerii tale.
Un content writer este specializat în crearea de conținut adaptat clienților. Experiența și abilitățile dobândite în acest domeniu îl ajută să se alinieze cu identitatea companiei, cu mesajul și valorile acesteia. Astfel, el poate aborda un stil de scriere în funcție de nevoile și de așteptările publicului țintă, printr-un conținut captivant și relevant.
Writerii sunt familiarizați cu tehnici eficiente de scriere, se documentează din surse de încredere și își adaptează tonul în funcție de public, pentru a câștiga atenția și încrederea acestuia.
Un articol de blog captivant trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:
- un subiect interesant, relevant și atractiv pentru public;
- un titlu atrăgător, care să stârnească interesul și curiozitatea;
- o structură coerentă și ușor de parcurs;
- un stil prietenos și apropiat de cititor;
- un limbaj clar și concis;
- să fie corect din punct de vedere gramatical
Ce lungime trebuie să aibă articolul de blog
Lungimea unui articol de blog diferă în funcție de obiectivele sale, de subiect și de publicul țintă. Poți observa inclusiv pe blogul nostru că lungimea articolelor variază. Uneori, subiectele pot fi prezentate în articole mai scurte, alteori în articole mai lungi.
În general, pentru articolele informative sau ghiduri, lungimea recomandată este între 1.000 și 2.000 de cuvinte, pentru că necesită o abordare în profunzime a subiectului și prezentarea unor detalii relevante. Articolele obișnuite de blog se pot încadra în limita a 500-1000 de cuvinte, în funcție de subiect, de abordarea writer-ului și de public.
În concluzie, blogul este un instrument indispensabil pentru companii în comunicarea cu publicul lor și pentru construirea unei prezențe puternice în online. Vizibilitatea, relația solidă cu cititorii, posibilitatea de a comunica în timp real noutăți, impactul pozitiv în optimizarea pentru motoarele de căutare sunt printre cele mai importante avantaje. În era digitală în care trăim, blogul continuă să aibă un rol important în succesul companiei și în evidențierea acesteia pe piață.
Transformă-ți blogul într-o sursă de conținut captivant și relevant, cu ajutorul echipei Conținut Media!
Raluca,
content writer & team leader
Conținut Media